| 
			 NO  | 
			
			 PROGRAM ÇIKTISI  | 
		
| 
			 1.  | 
			
			 Karşılaştırmalı Edebiyat bilimine dair tarihsel ve teorik bilgiyi öğretmek  | 
		
| 
			 2.  | 
			
			 Metin analizleri aracılığıyla eleştirel bir bakış açısı kazandırmak  | 
		
| 
			 3.  | 
			
			 Birden fazla yabancı dilin öğretimi aracılığıyla çok dil bilen bireyler yetiştirmek  | 
		
| 
			 4.  | 
			
			 Farklı dil ve kültürleri yakından ve yaşayarak tanıma olanağı sunmak  | 
		
| 
			 5.  | 
			
			 Kültürlerarası köprü kurma prensibiyle farklı dil ve kültürlere ilgi uyandırmak  | 
		
| 
			 6.  | 
			
			 Farklı disiplinlere yönelik bilgi ve deneyimden hareketle disiplinlerarası çalışma imkanı yaratmak  | 
		
| 
			 7.  | 
			
			 Eleştiriye ve çeviriye dair bilimsel kuram ve yaklaşımları uygulamalı olarak öğrenme imkanı tanımak  | 
		
| 
			 8.  | 
			
			 Dilin/dillerin gerek günlük hayattaki gerekse edebî sahadaki varlığı üzerine farkındalık kazandırmak  | 
		
| 
			 9.  | 
			
			 Türk dili ve kültürüne dair ileri seviyede bilgi vermek  | 
		
| 
			 10.  | 
			
			 Dil/kültür olgusunu tarihsel, sosyal ve analitik boyutlarıyla inceleme ve irdeleme olanağı sunmak  | 
		
| 
			 11.  | 
			
			 Yazılı/sözlü ifade ve iletişim becerilerini geliştirmek  | 
		
| 
			 12.  | 
			
			 Bireysel ve takım olarak çalışma deneyimi kazandırmak, tartışma kültürünü geliştirmek  | 
		
| 
			 13.  | 
			
			 Bilgiyi edinme süreçlerinde ve araştırma çalışmalarında meslekî ve etik bir yaklaşım sahibi olmayı sağlamak  | 
		
| 
			 14.  | 
			
			 Kendi kültürüne farklı açılardan bakabilme yetkinliği edindirmek  | 
		
| 
			 15.  | 
			
			 Teknolojik altyapı sayesinde bilgiyi farklı formlarda aktarmak, modern yöntemler kullanarak öğrenme sürecini daha pratik hale getirmek  | 
		
| 
			 16.  | 
			
			 Öğrencilerin sorumluluk bilinçlerini geliştirmek ve sosyal yaşama daha duyarlı bireyler olmalarına olanak sağlamak  | 
		
| 
			 17.  | 
			
			 Derslere öğrencilerin aktif katılımını sağlayarak daha verimli bir bilgi alışverişi ortamı yaratmak  | 
		
| 
			 18.  | 
			
			 Bilimsel araştırma (bitirme tezi, ödevler, sunumlar vs.) deneyimi süresince bilgi toplama, bilgileri karşılaştırma, analiz etme, yorumlama, sentezleme aşamalarını etkin şekilde gerçekleştirebilecek donanımı vermek  | 
		
| 
			 19.  | 
			
			 Alan dışı dersler sayesinde farklı alanlarda bilgi ve beceri sahibi olmaya imkan tanımak, öğrenme kültürünü çeşitlendirmek ve zenginleştirmek  |